Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Filmaattiset filmit eli ehtoisat elävät kuvat

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 02, 2019, 23:36:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 27 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aave

Katsoin ukrainalaiselokuvan Plokhiye dorogi. Siinä on neljä lyhyttä tarinaa, ja tapahtumat sijoittuvat Donbassin sotaan, venäläisten miehittämillä alueilla. Elokuva on julkaistu vuonna 2020, eli ennen Venäjän täysimittaisen sodan aloittamista. Elokuva on ukrainalainen, mutta siinä puhutaan venäjää.

Vapaasti suomennettuna elokuvan nimi tarkoittaa huonoja teitä, kaksoimerkityksellä - tiet ovat huonoja sekä kirjaimellisesti, että kuvainnollisesti. Tarinat nivoutuvat toisiinsa ja elokuva on hyvä, mutta heikkohermoisille sitä ei voi tarinoista rankimman perusteella suositella. En myöskään yllättyisi, mikäli tarinat pohjautuisivat todellisiin tapahtumiin. Niissä kuvataan miehittäjän ja tukijoidensa mielenmaisemaa erittäin hyvin. Arvosanaksi 7,5/10.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 17, 2023, 15:03:50
Nyt minulla olisi tilaisuus bongata GOT:in Cersei omalta parvekkeelta käsin. Ehkä en kuitenkaan pääse näkemään livenä walk of shamea vaikka kuinka toivoisin.
Tutustuisin Lena Headeyhin oikein mielelläni. Oli itselleni tuttu näyttelijätär jo ennen GoT:ia, tv-sarjasta Sarah Connorin aikakirjat (2008-2009). Sarja lopetettiin kesken, vakiosyystä: siihen oli satsattu paljon, mutta se ei kerännyt riittävästi mainostuloja.

Cersein ohella yksi Lenan parhaista rooleista on elokuvassa Dredd, jossa näyttelee Cerseitäkin julmempaa jengijohtaja
MaMaa (YT).

Elävässä elämässä on kollegoidensa mukaan erittäin mukava ja sydämellinen ihminen, eikä lainkaan kuten tyypilliset pahisroolinsa. Tässä mielessä (Ja näyttelijäntaidoiltaan) pidän häntä naisvastineena Cillian Murphylle, jonka ehkä tunnetuin rooli on tv-sarja Peaky Blindersien gangsterijohtajana - oli nyt pääosassa myös Oppenheimerissa.

Cillian Murphyyn liittyy semmoinenkin hauska anekdootti, että eräässä tänä vuonna Oppenheimerin tiimoilta tehdyssä haastattelussa toimittaja kysyi häneltä eräästä vanhasta internet-meemistä, jossa Cillian on. Hän ei ollut itse siitä koskaan kuullutkaan ja pyysi toimittajaa ensin selittämään, mikä on internet-meemi. Toisin sanoen sen verran jätkää nappaa joku verkossa somettaminen.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Aave - elokuu 22, 2023, 12:08:09
Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 17, 2023, 15:03:50
Nyt minulla olisi tilaisuus bongata GOT:in Cersei omalta parvekkeelta käsin. Ehkä en kuitenkaan pääse näkemään livenä walk of shamea vaikka kuinka toivoisin.
Tutustuisin Lena Headeyhin oikein mielelläni.

Noh pojat, onko tämä ketju muuttumassa runkkuringiksi?  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Amore

Olen nähnyt klassikkoelokuvan Freaks ainakin kaksi kertaa. Yle on sitä aina välillä esittänyt. En tiedä, olisiko se nykyisessä woke-ideologian hallitsemassa maailmassa enää sopivaa.

Keitä olivat elokuvan friikit ja millaista oli heidän elämänsä? Myös elefanttimiehen tarina on mukana videolla.



Toinen klassikko, jossa on freak-väkeä, eli pieniä ihmisiä, on Luis Buñuelin Las Hurdes – Maa ilman leipää, joka käsittelee äärimmäistä köyhyyttä ja maantieteellistä eristyneisyyttä Espanjan maaseudulla Extremaduran maakunnassa, Hurdesin kylässä.

Tämänkin olen nähnyt pari kertaa; ensimmäisen kerran muistaakseni Orionissa, elokuva-arkiston näytöksessö 1980-luvun alkupuolella.

Elokuvan tarina:
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Without_Bread

Tositarinaa löyhästi mukaileva fiktiivinen elokuva Fur on valokuvaaja Diane Arbusin tarina. Arbus kuvasi mm. vammaisia tai jotenkin poikkeavia ihmisiä, usein köyhissä kaupunginosissa. Yksi elokuvan päähenkilöistä on karvainen mies. Pidin tästä elokuvasta paljon ja olen kirjoittanut siitä aikaisemminkin.
All you need is Love

Norma Bates

Jos muistan Freaks-leffan juonen oikein, niin elokuvaahan voi pitää asianosaisille voimaannuttavana. Hehän muistikuvani mukaan niinsanotusti voittavat.

American Horror Story -sarjassa (joka kausien karttuessa on mennyt paskemmaksi) oli ihan antoisa se kausi jossa teemana olivat juurikin friikit.

Toope

#1190
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2023, 10:00:29
Jos muistan Freaks-leffan juonen oikein, niin elokuvaahan voi pitää asianosaisille voimaannuttavana. Hehän muistikuvani mukaan niinsanotusti voittavat.

American Horror Story -sarjassa (joka kausien karttuessa on mennyt paskemmaksi) oli ihan antoisa se kausi jossa teemana olivat juurikin friikit.
Pari kolme ekaa kautta olivat oikeasti yllättävän hyviä. Sitten...  :-\
Tuliko woke...?

Norma Bates

Pätmänni Pattisonnilla varustettuna: plääh. Tulipa kärsittyä läpi. Ja miksi pitää tehdä kolmituntinen leffa kun vähempikin tätä huttua riittäisi.

Oli muistaakseni kehuttu tämä elokuva jossain.

Norma Bates

Pällistelin Barbien. Kelpo keskitason filkka, jota katsellessa tuli jostain syystä mieleen Bruce Almighty. Koin ne saman tason opettavaisina kehityskertomuksina. Jenkkimuijat varmaan saavat vahvemmat kiksit.

ROOSTER

Satuin katselemaan jälleen eilen televisiosta tulleen elokuvan Armoton (Unforgiven). Hyvät elokuvat antavat jokaisella katselukerralla jotain uutta, niin nytkin.

Jostain perin merkillisestä syystä minulle tuli olo kuin katsoisin yhtä kertomusta Ukrainan sodasta. Kummallinen assosiaatio.

https://www.iltapulu.fi/armoton
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 09, 2023, 15:19:23
Satuin katselemaan jälleen eilen televisiosta tulleen elokuvan Armoton (Unforgiven). Hyvät elokuvat antavat jokaisella katselukerralla jotain uutta, niin nytkin.

Jostain perin merkillisestä syystä minulle tuli olo kuin katsoisin yhtä kertomusta Ukrainan sodasta. Kummallinen assosiaatio.

https://www.iltapulu.fi/armoton
Se nuori jätkä ammuttiin syyttä, hän ei raiskannut/pahoinpidellyt ketään...

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 09, 2023, 19:28:02
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 09, 2023, 15:19:23
Satuin katselemaan jälleen eilen televisiosta tulleen elokuvan Armoton (Unforgiven). Hyvät elokuvat antavat jokaisella katselukerralla jotain uutta, niin nytkin.

Jostain perin merkillisestä syystä minulle tuli olo kuin katsoisin yhtä kertomusta Ukrainan sodasta. Kummallinen assosiaatio.

https://www.iltapulu.fi/armoton
Se nuori jätkä ammuttiin syyttä, hän ei raiskannut/pahoinpidellyt ketään...

Ilman syytä!? Mee muualle itkeen. Elokuvat on koko perheen semiväkivaltaista viihdettä, jota kaikki voi katsoa hyvällä mielellä vauvasta vaariin. Ai, ammuttiin yx tyyppi ketä ei oltu motivoitu niinku sosiaalipsykologisesti. Itku kyynel. Paru yliopistolla erityisherkkien laitoksella toisille tossukoille kuinka tarinan strukturaalinen diskurssi murtui, koska ohjaaja kusi yhteiskunnallisille moraalikonventioille. Sillä ei kuule ole paskan väliä ketä kuolee ja miksi, kunhan se näyttää siltä että tekee kipeetä. Kuolemalla on aina syynsä. Ihme pelle.

Toope

Hellou, puhuin vain elokuvajuonesta, en elämäsi karmeuksista!

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 09, 2023, 22:00:07
Hellou, puhuin vain elokuvajuonesta, en elämäsi karmeuksista!

Niin minäkin. Itse tuot esille, miten karmean huono ymmärrys sinulla on elokuvista.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hiha - syyskuu 09, 2023, 22:03:52
Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 09, 2023, 22:00:07
Hellou, puhuin vain elokuvajuonesta, en elämäsi karmeuksista!

Niin minäkin. Itse tuot esille, miten karmean huono ymmärrys sinulla on elokuvista.
Kaipa se on. Eikös elokuvataiteemme ole sitä roskaa, kun elää vain valtionavustuksilla?
Sen pitäisi elää yksityisellä rahoituksella.

Tuossa on yksi kohteista, joista valtionrahoitusta tulisi karsia.

Norma Bates

Siitä on jo aikaa kun Armottoman viimeksi katsoin, mutta olihan se muistaakseni tällainen realistisen sortin länkkäri, ja sillä genrellä on arvonsa. Kyllähän sitä mielellään välillä katselee elämää juuri sellaisena kuin se on, vaikka tarina onkin fiktiivinen. Mutta rujo. Itseasiassa, nyt kun tarkemmin asiaa mietin, niin minulta on sankarilänkkärit tainneet jäädä kokolailla paitsioon, ja enempi onkin tullut katsottua sitä sorttia missä kärpäset tunkee nenään yms. Toki Leonen länkkäreissä on tämä supermies Blondie, ettei se silleen ihan täysin realistista ole.