Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 16, 2023, 14:28:24
Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 16, 2023, 14:23:11
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 16, 2023, 12:23:30
Mitä Herman's Hermits tarkoittaa tällä sanoituksellaan kappaleessa No milk today?

The company was gay, we'd turn night into day
Konteksti:
https://songmeanings.com/songs/view/83165

Eli yksin jäänyt muisteli pariskunnan yhteistä aikaa jolloin iloittiin yöt läpeensä.

Hyvä kun selvisi. Luulin jo, että muija jätti, koska kaveri oli homostellut yöt ja päivät läpeensä kokonaisen komppanian kanssa.
Tai sitten sana "gay" tarkoitti tuona aikoina vielä jotain muuta kuin nykyisin?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - helmikuu 16, 2023, 00:39:49
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 13, 2023, 13:53:23
Olisikohan minulla ollut joku Gmail-osoite sitten tietokoneella aktiivisena, tietämättäni, kun minkään ihme tilin kautta en ikinä tietentahtoen pyri Google-hakuja tekemään.
Google on aika rasittava kun se tietoturvaa pilkaten painostaa olemaan selaimessa ainakin yhdellä Google-tilillä. Useampaan tiliin kirjautuneena menen solmuun, että ainakin sellaista yritän välttää. Jos lirjaudun ulos tilistä, niin heti Google pyytää taas sisään. Kun suostuit sisään, niin heli kilahtaa viesti puhelimessa, että oletko sisään menossa. Ja kun myönnät, niin heti kilahtaa tilille ja sen palautustilille viesti että tilillesi on kirjauduttu, haluatko ehkä vaihtaa salasanasi. Jos menet sanomaan, että minähän se itse olin, niin ehdottelee kaikenlaisia hankaloituksia että minun lisäkseni myös tiertomurtajalla olisi hankalampaa. Erityisesti Google haluaisi irti muiden sähköpostiohjlelmilla gmailin lukemisesta, itse Google haluaisi kyllä lukea muidenkin operaattorien hallinnoimat sähköpostit.
Googlea tulee tarkkailla, ei se ole vain meidän hyväksemme olemassa.
https://vasarahammer.blogspot.com/2023/02/google-manipuloi-suomen-vaaleja.html
En tiedä, mutta en olisi yllättynyt...

-:)lauri

Mitä tarkoittaa paradoksata?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hiha

Tehdä tai sanoa jotain paradoksaalista?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hiha - helmikuu 21, 2023, 13:45:48
Tehdä tai sanoa jotain paradoksaalista?

Tai esittää asioita paradokseina? Esiintyy lauseessa: "hän paradoksasi asian sanomalla..." eli kyseessä on verbi, kuten esimerkiksi vesittää = "hän vesitti asian sanomalla...". Kuuluu takuulla uuskieleen, jolla keskusteluja somessa käydään.

T; Xante

Melodious Oaf

#1685
1.
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen doksaus henkilötietojen tai luottamuksellisten asiakirjatietojen julkaisemisena. Siis doxing fraasista "to drop dox" missä "d0x" tai "dox" on "documents".

Kuvitteellisten ja ristiriitaisten tietojen julkaiseminen vois olla paradoksausta. Jos ne on ristiriitaisia ja kivenkovaan väittää sen kaiken silti olevan totta, silloin siinä olis häivähdys mukana sekä doksausta että paradoksia.

Tai paradoksaus vois olla sitä, että hämärretään jonkun asian todellista tilaa paljastamisen tai selkeyttämisen sijaan — tai vaikka jonkun henkilöllisyyttä koskevaa kuvaa.

Tai sitä että levitetään jotakin tietoa ei sen takia että sillä yritettäis kiristää tai hiljentää tai hakkeroida tai auttaa jotain viranomaisia vaan jossakin "päinvastaisessa tarkoituksessa".

2.
Tai silleen suomen lähtökohdasta paradoksaaminen vois olla hoksaamiseen liittyvää.

Aika kummallisena heittona ehkä että se on sitä kun miettii itsensä ihan solmuun eikä enää tajua yksinkertaisiakaan asioita vaan uskoo ailahtelevasti että X ja välillä taas jotain ihan muuta.

Ihminen vois periaatteessa paradoksata siis itsensä, ja jonkun toisen paradoksaaminen vois olla sitä että kiihdyttää sitä loputtomasti tai jotenkin vaan... aikaansaa tollasen sekavan tilan missä toinen on uhkamoodissa... tai jotain.

3.

Edellisestä hieman poiketen paradoksaus turvallisessa hyvässä hengessä tehtynä vois olla jotain sellaista, mitä zen-buddhalaisuudessa tehdään koaneilla ("What is the sound of one hand clapping?").

En tiedä, mihin niillä oikeasti "pyritään", mutta voisin kuvitella, että joidenkin kohdalla toi veis aika suoraan sellaiseen... avoimen ihmettelyn tilaan, kun taas jotain toista tollanen saattais ärsyttää. Ja sitten jos ihmisen analyyttinen järki ja miettiminen tavallaan "uuvutetaan" antamalla sille ratkeamattomia tehtäviä, ehkä se saattaa joskus tuottaa toista kautta sen, että meneekin johonkin muuhun tai on vastaanottavaisempi jollekin muulle tai että sitten vaan... väsyttämisen kautta ehkä rentoutuu helpommin kuin sanomalla että "rentoudu".


ROOSTER

Venäjän armeijalla on mm. Petsamon 200. erillinen moottoroitu jalkaväkiprikaati.

Miten tuo numerointi menee? Onko prikaateja siis vähintään 200 kpl? Yhdessä prikaatissahan on noin 5000 sotilasta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 26, 2023, 14:33:48
Miten tuo numerointi menee? Onko prikaateja siis vähintään 200 kpl? Yhdessä prikaatissahan on noin 5000 sotilasta.

Ei taida olla 200 toimivaa prikaatia. Paperilla olevia saattaa olla, eli ne yritettäisiin muodostaa tarpeen tullen ja niille pitäisi olla olemassa pelit ja vehkeet. Pitäisi. En kuitenkaan usko, että aaveosastot selittäisivät suuret järjestysnumerot.

En tiedä, miten Venäjän armeijassa nämä jutut menevät, mutta armeijat ovat perinnetietoisia puljuja. Edelleen on joissain armeijoissa olemassa nimellisesti ratsuväkijoukkoja, jotka siis käytännössä ovat mekanisoituja eli panssari- ja panssarijääkärijoukkoja. Samoin perinteikkäät joukko-osastot tupataan säilyttämään jossain muodossa, jos ei muuten niin koulutusyksikköinä.

200. prikaati on saattanut kunnostautua jossain muinaisessa sodassa ja siksi sen nimi on haluttu säilyttää. 

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.talouselama.fi/uutiset/te/da75a6fd-8155-415d-a0d7-6da950b86cb6Lasivahingot ovat toiseksi yleisin LähiTapiolan kaskovakuutuksesta korvattu ajoneuvovahinko. Edellä ovat vain hinausvahingot.

Lasivahingot ja niiden yleisyyden ymmärrän, mutta mikä ihme on hinausvahinko? Miksi se on myös noin yleinen?

Meidän vakuutusmaksunmaksajien on saatava parempi selvyys tuohon. Maksammeko turhasta ja kuinka paljon.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Jaska

Minun osakaskoon on kuulunut hinausvakuutus, että kun tarvitessa soitan vakuutusyhtiöön, niin lähettävät sopimushinausliikkeestään hinausauton hinaamaan ongelmiin joutuneen autoni korjaamoon, kotiin, ojasta tai kinoksesta. Laskua minulle eivät lähetä. Vakuutusyhtiölle se varmaan on vahinko.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Jaska - maaliskuu 01, 2023, 15:59:17
Minun osakaskoon on kuulunut hinausvakuutus, että kun tarvitessa soitan vakuutusyhtiöön, niin lähettävät sopimushinausliikkeestään hinausauton hinaamaan ongelmiin joutuneen autoni korjaamoon, kotiin, ojasta tai kinoksesta. Laskua minulle eivät lähetä. Vakuutusyhtiölle se varmaan on vahinko.

Aivan. Kyse on siis vakuutusyhtiön sisäisestä "slangista". Vakuutusalan ei-ammattilaisena kuvittelin hinausvaiheessa sattuneen jotakin ikävää.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hiha

Kuulin juuri omin korvin sanan ydinfokusalue. Osaako joku kertoa mitä sillä tarkoitetaan?

Hippi

Googlehalu tuotti yhden hakutuloksen, mutta sekin on maksumuurin takana ja vain tuo liitteessä oleva tulos siis saatavilla.

Eiköhän se tarkoita jokseenkin samaa kuin pelkkä ydinalue, mutta jostain syystä sitä ei ole pidetty riittävän tarkkana, niin sitä on korostettu tuolla fokus -lisäkkeellä. Vai olisiko sanojalla menneet sanat sekaisin, kun ei ole osannut päättää onko puhuttu asia fokuksessa tai ytimessä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 03, 2023, 09:42:59
Googlehalu tuotti yhden hakutuloksen, mutta sekin on maksumuurin takana ja vain tuo liitteessä oleva tulos siis saatavilla.

Eiköhän se tarkoita jokseenkin samaa kuin pelkkä ydinalue, mutta jostain syystä sitä ei ole pidetty riittävän tarkkana, niin sitä on korostettu tuolla fokus -lisäkkeellä. Vai olisiko sanojalla menneet sanat sekaisin, kun ei ole osannut päättää onko puhuttu asia fokuksessa tai ytimessä :D

Tuntuuhan tuo ydinfokus vähän samanlaiselta sanomiselta kuin rahafyrkka. No, tietysti polttopiste voi olla myös ytimen ulkopuolella mutta ydin on aina keskellä jtkin. Ehkä tässä korostetaan sitä, että kaikki toiminta on suunnattu tarkasti samaan kohteeseen. Sitten taas polttopiste alueena on vähän kummallinen ajatus. Voiko piste olla alue?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur