Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Paras ikä: ulkonäkökritiikkiä sanoin ja kuvin

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 22:09:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: urogallus - huhtikuu 28, 2019, 17:52:53
Aika moni noista on paremman näköinen meikkaamattomana. Tosin meikki tehdään kai usein kauempaa katseltavaksi, joten lähikuvassa tai läheltä katsottuna se ei ehkä ole parhaimmillaan.

Aika monella oli aika kamala se meikitön kuva. Ikään kuin olisi jumalattomassa krapulassa tai muuten epäedullinen kuvakulma ja lisäksi kuva laadullisesti oli huomattavasti huonompi kuin se meikattuna otettu kuva. Tuohan on tyypillistä varmaan kaikissa kuvissa jotka on tehty "ennen ja jälkeen" -hengessä, jotta positiivinen muutos olisi mahdollisimman selvästi alleviivattu.

Paljon rehellisempi juttu olisi tullut, jos neitoset olisi edes kammanneet hiuksensa ja kuva olisi otettu yhtä "vakavassa mielessä" kuten se meikattuna otettukin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 29, 2019, 09:54:33
Aika moni mies on todennut ettei välitä ylimeikatuista naisista. Suurin osa miehistä taitaa tykätä kohtuullisesti meikatuista, ja sitten on näitä jotka tykkää nimenomaan meikkaamattomista.

Mutta ei pärstäänsä laiteta muita varten, vaan omaa itseään varten. Ja minäkin olen laittamatta itseäni varten. En koskaan oppinut meikkaamaan kunnolla ja sillä tavalla kuin haluaisin, ja jos jotain naamaani laitan, tulee lähinnä epävarma olo että onko se nyt hyvin ja pysyykö se ja koska sitä pitäisi korjata. Voisi melkein sanoa että on itsevarmempi ja normaalimpi olo ilman mitään. En edes muista koska olen viimeksi mitenkään meikannut. 2008 sisarukseni häitä varten taisin laittaa ripsaria?

Onhan se vähän hassua, että KUKAAN ei koskaan esitä, että nainen, joka ei meikkaa, ei puunaa, ei puleeraa ja vaatettaakin itsensä ensisijaisesti käytännöllisen mukavasti, tekisi näin niiden miesten (tai yleensä muiden ihmisten) takia, jotka kertovat pitävänsä naturellista lookista. Mutta silti tuokin look on aktiivisesti valittua ja laitettu. On valittu vaatteet kaupasta ja joku on leikannut hiukset jne. Ei se mikään täysin luonnonluoma ja itsestään syntynyt ole sekään. Usein jopa hyvinkin huolella ja yksityiskohtaisesti pohdittu. Myös se, että "ei valitse" on aivan erityinen valinta, joka viestii muille ihmisille jotakin ja tulkitaan myös muiden toimesta jotakin viestivänä.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: safiiri - huhtikuu 29, 2019, 20:02:47
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 29, 2019, 09:54:33
Aika moni mies on todennut ettei välitä ylimeikatuista naisista. Suurin osa miehistä taitaa tykätä kohtuullisesti meikatuista, ja sitten on näitä jotka tykkää nimenomaan meikkaamattomista.

Mutta ei pärstäänsä laiteta muita varten, vaan omaa itseään varten. Ja minäkin olen laittamatta itseäni varten. En koskaan oppinut meikkaamaan kunnolla ja sillä tavalla kuin haluaisin, ja jos jotain naamaani laitan, tulee lähinnä epävarma olo että onko se nyt hyvin ja pysyykö se ja koska sitä pitäisi korjata. Voisi melkein sanoa että on itsevarmempi ja normaalimpi olo ilman mitään. En edes muista koska olen viimeksi mitenkään meikannut. 2008 sisarukseni häitä varten taisin laittaa ripsaria?

Onhan se vähän hassua, että KUKAAN ei koskaan esitä, että nainen, joka ei meikkaa, ei puunaa, ei puleeraa ja vaatettaakin itsensä ensisijaisesti käytännöllisen mukavasti, tekisi näin niiden miesten (tai yleensä muiden ihmisten) takia, jotka kertovat pitävänsä naturellista lookista. Mutta silti tuokin look on aktiivisesti valittua ja laitettu. On valittu vaatteet kaupasta ja joku on leikannut hiukset jne. Ei se mikään täysin luonnonluoma ja itsestään syntynyt ole sekään. Usein jopa hyvinkin huolella ja yksityiskohtaisesti pohdittu. Myös se, että "ei valitse" on aivan erityinen valinta, joka viestii muille ihmisille jotakin ja tulkitaan myös muiden toimesta jotakin viestivänä.

Yhtäällä on valitettu että menen autismini alle suojaan, mutta väkisinkin joudun usein toteamaan että kyllä sitä autismia vaan sen verran on etten taida tajuta ihmisten kotkotuksista usein hittojakaan. Jos valitsen olla ilman jotain, niin tuntuu tosi jännältä että "viestin" sillä jotain kaikille. Ehkä se viesti on siellä vastaanottajien omissa päissä, enemmän kuin oletetun lähettäjän taholla, eli minun.

Tämän takia olen kyllä jokusenkin kerran hämmentynyt joistain jutuista mitä olen kuullut. Yksi tuttuni otti asiakseen tehdä ison numeron siitä että minulla ns. nännit nöpöttää. Olen koko elämäni ajan enimmäkseen ollut pitämättä rintaliivejä, kun ei ole tarvis mahtimeijereitä kannatella. Olen varmaan sitten lukemattomia kertoja häiriköinyt miehiä ja ehkä jotain tiukan linjan naisiakin törrönänneilläni. Tietämättä itse mistään mitään. Nyt kun tämä tuttu (mies) otti asian esille, on tuon tuostakin ällöttävän itsetietoinen olo jos on vähänkin jotain tiukempaa tai ohuempaa paitaa yllä. Mutta hitto vie vihaan niin remmejä, olkaimia, kiristimiä ja puristimia että ennen sitten vaan menen törkeästi entiseen malliin siten kuin olen aina mennyt.

Valkoista paitaa sentään kyllä välttelen, tai sitten sen kanssa käytän alla jotain.  :'(

Kopek

Ottamatta enää kantaa meikkaamiseen tai sen puutteeseen... huono aloitus... en keksi jatkoa....

Kauneus on katsojan silmässä, kuuluu sanonta. Ehkä viehättävyyskin on katsojan silmässä, ja ehkä silmän herkkyys nähdä viehättävyyttä vaihtelee.

Huomaan, että minulla on joskus sellainen "olo", että lähes kaikki naiset näyttävät silmissäni jollakin tavalla viehättäviltä. Kun kävelen kaupassa ja katselen naisasiakkaita, hyvin moni heistä vaikutta mukavan näköiseltä ja oloiselta omalla tavallaan. Näin ei tietenkään aina ole, vaan useimmiten en noteeraa naisia millään tavalla enkä mieti, ovatko he viehättäviä vai ei.

En pysty sanomaan, mikä on se nimenomainen ominaisuus, joka saa minut vilkaisemaan naista toisenkin kerran ja joskus jopa useamminkin. Jokin se vain on. Se ei ole välttämättä missikilpailu- tai filmitähtityyppistä kauneutta, joka saa minut kiinnostumaan. Itse asiassa koen liian kauniit "Barbie-naiset" jopa vähän vastenmielisinä. He tuntuvat tusinatavaralta, jota löytyy mallitoimistojen luetteloista, nukkekokoelmasta.

Pituus on yksi ehdoton plussa. Tarkoitan 1,8 m ja enemmän. En ole vielä koskaan nähnyt liian pitkää naista, vaikka joskus on ollut jo vähän rajoilla. Jos nainen lähentelee kahta metriä, mieleen tulee ajatus, että kyse on jostakin sairaudesta.

Ehkä olen viehättynyt jonkinlaiseen "viattomuuden" olemukseen, jota naisen ulkonäkö edustaa. Jos filmimaailmasta pitäisi valita esimerkki, niin Rosamund Piken joissakin roolihahmoissa voisi olla ripaus sitä. En nyt keksi parempaakaan esimerkkiä. En ole RP-fani.

http://fredassets.s3-eu-west-1.amazonaws.com/uploads/sites/4/2017/11/h.jpg
https://i.pinimg.com/originals/b2/29/76/b22976efce8ede8825be45ac31c2c4d9.jpg

Filmitähti ei ole hyvä esimerkki vaatimattomasta naisesta. Jostakin syystä koen köyhältä ja aralta ja ujolta näyttävän naisen jotenkin kiinnostavana. Jonkinlainen takametsien tyttö... voisi olla kiinnostava.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 29, 2019, 20:25:49
Lainaus käyttäjältä: safiiri - huhtikuu 29, 2019, 20:02:47
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 29, 2019, 09:54:33
Aika moni mies on todennut ettei välitä ylimeikatuista naisista. Suurin osa miehistä taitaa tykätä kohtuullisesti meikatuista, ja sitten on näitä jotka tykkää nimenomaan meikkaamattomista.

Mutta ei pärstäänsä laiteta muita varten, vaan omaa itseään varten. Ja minäkin olen laittamatta itseäni varten. En koskaan oppinut meikkaamaan kunnolla ja sillä tavalla kuin haluaisin, ja jos jotain naamaani laitan, tulee lähinnä epävarma olo että onko se nyt hyvin ja pysyykö se ja koska sitä pitäisi korjata. Voisi melkein sanoa että on itsevarmempi ja normaalimpi olo ilman mitään. En edes muista koska olen viimeksi mitenkään meikannut. 2008 sisarukseni häitä varten taisin laittaa ripsaria?

Onhan se vähän hassua, että KUKAAN ei koskaan esitä, että nainen, joka ei meikkaa, ei puunaa, ei puleeraa ja vaatettaakin itsensä ensisijaisesti käytännöllisen mukavasti, tekisi näin niiden miesten (tai yleensä muiden ihmisten) takia, jotka kertovat pitävänsä naturellista lookista. Mutta silti tuokin look on aktiivisesti valittua ja laitettu. On valittu vaatteet kaupasta ja joku on leikannut hiukset jne. Ei se mikään täysin luonnonluoma ja itsestään syntynyt ole sekään. Usein jopa hyvinkin huolella ja yksityiskohtaisesti pohdittu. Myös se, että "ei valitse" on aivan erityinen valinta, joka viestii muille ihmisille jotakin ja tulkitaan myös muiden toimesta jotakin viestivänä.

Yhtäällä on valitettu että menen autismini alle suojaan, mutta väkisinkin joudun usein toteamaan että kyllä sitä autismia vaan sen verran on etten taida tajuta ihmisten kotkotuksista usein hittojakaan. Jos valitsen olla ilman jotain, niin tuntuu tosi jännältä että "viestin" sillä jotain kaikille. Ehkä se viesti on siellä vastaanottajien omissa päissä, enemmän kuin oletetun lähettäjän taholla, eli minun.

Tämän takia olen kyllä jokusenkin kerran hämmentynyt joistain jutuista mitä olen kuullut. Yksi tuttuni otti asiakseen tehdä ison numeron siitä että minulla ns. nännit nöpöttää. Olen koko elämäni ajan enimmäkseen ollut pitämättä rintaliivejä, kun ei ole tarvis mahtimeijereitä kannatella. Olen varmaan sitten lukemattomia kertoja häiriköinyt miehiä ja ehkä jotain tiukan linjan naisiakin törrönänneilläni. Tietämättä itse mistään mitään. Nyt kun tämä tuttu (mies) otti asian esille, on tuon tuostakin ällöttävän itsetietoinen olo jos on vähänkin jotain tiukempaa tai ohuempaa paitaa yllä. Mutta hitto vie vihaan niin remmejä, olkaimia, kiristimiä ja puristimia että ennen sitten vaan menen törkeästi entiseen malliin siten kuin olen aina mennyt.

Valkoista paitaa sentään kyllä välttelen, tai sitten sen kanssa käytän alla jotain.  :'(

Viestit vähintään sitä, ettet välitä viestiä.

Norma Bates


wade

Itse en lähtökohtaisesti ota kantaa siihen, näyttääkö nainen "paremmalta" meikattuna tai meikkaamattomana. Ymmärrän, että osalla on selkeä kuva siitä, millaisia naisia preferoi (meikattu/meikitön, muodokas/sporttinen, tumma/vaalea, hajustettu/hajusteeton); osa taas haluaa sanoa, ettei naisen tarvitse meikata hänen vuokseen (tai muokata ulkonäköään muilla tavoin), että hän on kaunis sellaisenaan.

Omaan ulkonäköön puuttumisen syyt ovat kuitenkin moninaiset, enkä siksi jaksa kertoa mikä minusta on hyvä - kukin olkoon juuri niin meikattuna tai meikkaamattomana, leikattuna/leikkaamattomana, tms., kuin itse haluaa.

Tuo meikattu/meikkaamaton, muokattu/muokkaamaton, hyvä kuvakulma/huono kuvakulma on sinällään mielenkiintoinen ilmiö. Monet naiset julkaisevat itsestään ikään kuin epävirallisia, arkirealistisia, kuvia. Tämä sekä itselle että kanssanaisille suunnattu viesti koetaan ilmeisen voimaannuttavana. Mutta mikä muokkaamattomissa kuvissa sitten on niin vapauttavaa? Onko kyse hetkellisestä paosta koetusta välttämättömyydestä olla tietynlainen, kyllin... kaunis?

Aasilaulu

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 29, 2019, 09:54:33
Aika moni mies on todennut ettei välitä ylimeikatuista naisista. Suurin osa miehistä taitaa tykätä kohtuullisesti meikatuista, ja sitten on näitä jotka tykkää nimenomaan meikkaamattomista.

Välillä vähän raastaa se, kun yleisellä tasolla puhutaan, että sellainen tai tällainen on kaunista ja tuollainen tai tällainen hirvittävää ja rumaa ja ties mitä. Eikä ne ääneen lausutut periaatteet sitten kuitenkaan niin paljoa paina, kun jonkun kanssa vaan sattuu oikeanlaisissa olosuhteissa lähentymään, ihastumaan tai vaan kolahtaa kunnolla. En väitä, etteikö ne hahmotelmat siitä, mikä itselle on viehättävää, olisi ihan paikkaansapitäviä tavallaan. Mutta jotenkin turhalta tuntuu murehtia siitä, pitäisikö sitä tai tätä, tai mitä jotkut miehet sanoo, kun ne puhuu ulkonäöstä kriittisellä tavalla virittyneesti. Sehän on niiden ongelma lähestyä sitten sellaisia naisia, jotka niitä miellyttää, ja joka tapauksessa se nyt on tosi pieni osa koko ihmisen olemusta ja habitusta ja persoonaa, millaisia ehostus- ja kosmetiikkatuotteita tämä käyttää.

Voihan se jollekin olla merkittävää, mutta ihan yhtä järkevää on käydä poleemista keskustelua siitä, onko parrat vastenmielisiä vai seksikkäitä tai onko se hirveä turn off, jos miehellä on joku tietty tuoksu versus joku toinen tai että se ei haise millekään tai haisee ihan omalle aromilleen.

Tulee mieleen, että onko tässä osittain sitäkin, että omia reaktioita ja täysin irrationaalisia ja vaistonvaraisiakin viehtymyksiä ja aversioita halutaan jollain lailla rationalisoida ja tuoda universaaleiksi väitteiksi tai vähintään selittää muille auki, miksi on hienoa ja arvostettavaa, että itsellä on sellainen maku kuin on.

Norma Bates

Teen yhteenvetoja siitä mitä luen tai kuulen.

Toka eksäni tykkäsi naisista jotka minun mielestäni olivat ylimielisen näköisiä. En tiedä pyrkikö hän sitten jotenkin lohduttamaan minua sillä että nimitteli ehostettuja naisia "meikkipelleiksi".

MrKAT

#54
27-vuotias asianajaja Cheslie Kryst pääsi Miss USA:ksi.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006092939.html

Mutta hän on modernimpaa lihaksikkaampaa  Conania Barbaaritar-tyyliä, joka ei minua niin innosta.

JK. Ehkä muutakin tökkivää. Tässä alla on lihaksikas mutta silti ..mmm.. mukiinmenevä:
Google-kuvalinkki

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aasilaulu

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 03, 2019, 18:26:01
Mutta hän on modernimpaa lihaksikkaampaa  Conania Barbaaritar-tyyliä, joka ei minua niin innosta.

Ei kyllä aukea tämä Conan-analogia. Sehän on miehen fyysikastakin sellainen sarjakuvaa lähentelevä visio, johon tietysti myös ihan konkreettisesti pyritään, kun lähdetään ihan kunnon broilerimielessä kehonrakennukseen. Tuo missihän on sellainen pitkänsalskea, eikä siinä mikään lihasmassa hirveästi korostu. Luulen että siinä vain jää sinulla joku naisellisuuden tai pehmeyden kokemus liian vähäiseksi, mutta aika nuivan tiukka ja normittava asenne kyllä, jos pitää heti olla nillittämässä, että joku ei ole oikealla tavalla mies tai nainen :D Tosin, sitähän varten tämä ketju kai on, ei siinä.

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 03, 2019, 18:26:01
Tässä alla on lihaksikas mutta silti ..mmm.. mukiinmenevä:
Google-kuvalinkki

Kasvoissa on mukavaa pyöreyttä, ja joku olennainen ero voi olla siinäkin, että lantio näyttää naisellisen muodokkaalta ja leveältä suhteessa muuhun kroppaan. Onkohan siinä sitten jotain sinusta ikävää, jos nainen on suht pitkä ja lantio on suhteessa varsin kapea?

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Aasilaulu - toukokuu 07, 2019, 00:46:22
Onkohan siinä sitten jotain sinusta ikävää, jos nainen on suht pitkä ja lantio on suhteessa varsin kapea?
Ei. Esim. hän alla on erinomaisen kaunis ja sexy:

Google-Kuva1
Google-Kuva2
Google-Kuva3

Ja tottakait tämmöinen on hyyvviiin subjektiivista.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

^

Koska en ole ylipainoinen, eli se ei ole kateus joka puhuu, voinen sanoa että hiukkasen nyt kyllä enempi sitä lihaa luiden päälle kiitos. Jos ei sitten luonnostaan vaan ole tuollainen, jolloin sitten tietenkin vaan oltava.

En minä itsekään mielestäni hyvältä näyttänyt kun painoin 52 kg (ollen 168 cm pitkä). Persettäni kyllä ihastelin että onpas kivaa kun ei ole grammaakaan selluliittia, mutta myöhemmin kun olen niitä kuikelokuvia katsellut mitä itsestäni otin, niin huh huh.

Vastaavasti harmittanut kun joidenkin hitti-tv-sarjojen naisenpuolet ovat 1. tuotantokaudella ihan jees ja siitä eteenpäin alkaa heidän nälkään näännyttämisensä. Olikos se Black Angel vai mikä se missä oli tämä Jessica Alba, yksi rumennustrendin uhreista?

Kopek

#58
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 08, 2019, 21:13:08

Ei. Esim. hän alla on erinomaisen kaunis ja sexy:

Google-Kuva1
Google-Kuva2
Google-Kuva3

Ja tottakait tämmöinen on hyyvviiin subjektiivista.

Edellä olevan kommentin paras anti (jonka huomasin vasta nyt) minulle ovat linkit. En ole tiennyt tai en muista tienneeni, miten pitkän linkin saa lyhennettyä edellä esitetyllä tavalla. Olen joskus tiennyt sivun, jossa on ohje, miten lyhentäminen tehdään Googlen blogissa ja niiden kommenteissa. Kiitos, MrKAT.

Mutta itse asiaan.

Kuvien henkilö Elizabeth Turner ei sano minulle mitään. Googlella löytyy maininta, että tuon niminen on joku meloja.

En väitä, etteikö ET olisi sitä, mitä MrKAT arvioi, mutta hän on mielestäni kuitenkin aika tylsän ja ei-kiinnostavan näköinen, vähän kuin jostakin Elloksen katalogista, elävä Barbie -nukke. Se "jokin", mikä saisi katsomaan toisenkin kerran, puuttuu. Hyvin hoikka ja nuoren näköinen nainen, jolla on amerikkalaisen naisihanteen mukaisesti melko isot rinnat muuhun vartaloon verrattuna. Herää kysymys, onko niille tehty jotain.

En pysty esittämään mitään parempaakaan. Ketään ei tule mieleen. Jos joku esimerkki kuitenkin pitäisi esittää, niin miten olisi (tämä on aivan hatusta tempaistua) taitoluistelija Katarina Witt vuoden 1998 Playboy-kuvissa. Minun mielestäni KW on hyvän näköinen, koska hänessä näkyy vielä huippu-urheilijan ominaisuuksia, eli on lihaksia eikä liikaa läskiä, mutta hän ei ole kuitenkaan ruipelo. Natsit olisivat luultavasti kelpuuttaneet hänen näköisensä patsaan malliksi ja esimerkiksi "arjalaisesta naisesta", oletan. Sorry, jos joku pahastuu...

http://i.imgur.com/gTXdX73.jpg

MrKAT

#59
Liika on liikaa ohuudessakin : Oli kait joskus olemassa Heroin Look. Se oli kauheaa laihuutta ja myös joskus Flora-mainokset vajosi melkein samaan, olivat ihan anorektikoita. Monet nykyiset ns. supermallit on minun silmiin liian ohuita.

Tässä on kaunista ja sexyä pyöreyttä:

Google-kuva KellyBrooks1
Google-kuva KellyBrooks2
Jälkimmäisessä hänellä on kultaiset sandaalit. Se on ehkä jonkinlainen fetissi (kuten myös hopeainen tai kultainen panta - muttei tässä kuvassa).

Se Witt oli ihan mukiinmenevä.

Prisma tiededokumentissa Ihmisen muistista esiintyi asiantuntijana
Google kuvat: Julia Shaw.
En löytänyt just sopivaa still-kuvaa mutta dokumentissa häkellyin kauneudesta, olisin livenä ehkä mennyt änkäksi ja tiedesanoma aivan korvieni ohi..;D
Siis tässä  dokumentissa Julia Shaw kohdasta 29:15- etiäpäin: https://areena.yle.fi/1-4531213
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!